Conversie optimalisatie

Wil je meer conversies uit je websitebezoekers halen? Met conversie optimalisatie (CRO) zorg je ervoor dat meer bezoekers zullen converteren. Je zal een stijging zien in bijvoorbeeld: aankopen, contactaanvragen of nieuwsbriefinschrijvingen. Brato Marketing helpt je graag om de prestaties van je website te verbeteren en je conversieratio te verhogen.

Conversie optimalisatie

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie (CRO) is een proces waarin je je website en alle marketinguitingen zo inricht dat bezoekers sneller overgaan tot een conversie. Hiervoor wordt veel gebruik gemaakt van A/B-testen, zodat je precies weet of een specifieke wijziging het gewenste effect heeft. Zo’n wijziging kan bestaan uit het aanpassen van een knopkleur, afbeelding of compleet nieuwe opmaak.

Wat zijn de voordelen?

  • Meer conversies zonder extra bezoekers
  • Geschikt voor producten en diensten
  • Betere gebruikerservaring
  • Meetbare resultaten
  • Lagere kosten per conversie

Starten met conversie optimalisatie?

Wil je starten met conversie optimalisatie van jouw website? Neem contact met ons op en ontdek wat we voor jou kunnen doen!

Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie

Hier kan geen eenduidig antwoord opgegeven worden. Sommige optimalisaties leveren direct resultaat op, maar over het algemeen worden alle optimalisaties getest met A/B-testen. Dit houdt in dat we dat een deel van de bezoekers de ‘normale’ versie laten zien en een deel van de bezoekers ziet de test omgeving. Wanneer we genoeg data hebben, kunnen we pas conclusies trekken.

KPI’s zijn een belangrijke maatstaaf om het succes van de optimalisatie te meten. De belangrijkste hierin is het conversieratio. Daarnaast kijken we ook naar bijvoorbeeld CTR en tijd op de website.