Social media adverteren

Effectief adverteren op social media kanalen, zoals Facebook, Instagram en LinkedIn? Met social ads bereik je gericht jouw doelgroep en vergroot je je naamsbekendheid. Brato Marketing ondersteunt je als social ads bureau met jouw social media campagnes en optimaliseert deze voor het maximale resultaat.

Brato-marketing-4

Strategie & uitvoering

Facebook & Instagram Ads

Campagnecreatie

Wat zijn social media advertenties?

Social media ads, ook bekend als social ads, zijn online advertenties op social media platformen zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Linkedin. In tegenstelling tot organische (gratis) posts, betaal je voor deze advertenties. Hierdoor val je direct op binnen je doelgroep en hoef je niet jaren te werken aan het opbouwen van volgers op je account. Dankzij geavanceerde targetingopties kun je adverteren op basis van interesses, gedrag, locatie, demografische gegevens en eigen doelgroepen.

Meta Ads logo
LinkedIn marketing solution logo

Wat zijn de voordelen?

  • Direct meetbare resultaten en inzichten
  • Vergroot je online zichtbaarheid
  • Geschikt voor hoge en lage budgetten
  • Retargeten van website bezoekers
  • Volledige controle over uitgaven

Waarom social media ads uitbesteden?

Het opzetten van social media campagnes lijkt heel eenvoudig. Je maakt een advertentie-account aan, koppelt een betaalmethode en zet een campagne online. Echter vraagt het opzetten van succesvolle social media campagnes om kennis en ervaring. Zonder ervaring is het bijvoorbeeld ingewikkeld, zo niet onmogelijk, om de juiste doelgroepen toe te voegen, conversiedoelen in te stellen en een doordachte strategie op te tuigen. Het gevolg hiervan is dat je veel geld stopt in campagnes die niet converteren (of waarvan je niet weet dat ze converteren).

Het is dus belangrijk dat je de juiste kennis van de in huis hebt. Bij Brato Marketing bieden we de ondersteuning die je nodig hebt om jouw social media campagnes tot een succes te brengen. We nemen je mee in het hele proces, zodat je weet wat er speelt. Daarnaast analyseren we de resultaten, optimaliseren we de campagnes waar nodig en testen we steeds nieuwe advertenties om het maximale uit jouw budget te halen.

Hier kunnen wij jou bij helpen

De mogelijkheden met adverteren in social media zijn eindeloos. Hieronder vind je de belangrijkste onderwerpen waar we jou bij kunnen helpen!

Campagnebeheer

Wij zorgen ervoor dat de campagnes gemonitord worden en voeren optimalisaties door, zodat je de beste resultaten haalt.

Analyse en rapportage

We nemen je mee in de resultaten van de campagnes, zodat je precies weet wat het oplevert.

Campagnecreatie

We maken pakkende advertenties die jouw doelgroep aanspreken en zorgen ervoor dat je de juiste doelgroep weet te targetten.

Remarketing

Niet alle bezoekers kopen bij hun eerste bezoek. Met remarketing brengen we jouw website opnieuw onder de aandacht bij je bezoekers.

Retargeting

Met retargeting target je een specifieke groep website bezoekers, bijvoorbeeld mensen die hun winkelwagen hebben verlaten of een specifiek product hebben bekeken.

Adverteren op social media?

Benieuwd of social ads kunnen bijdragen aan de groei van jouw bedrijf? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!

Veelgestelde vragen over social media adverteren

Social media advertenties hebben geen vast budget. Dit betekent dat je zelf kan bepalen hoeveel je hieraan uitgeeft. Door gebruik te maken van slimme targeting en optimalisatie zorgen we ervoor dat jij het maximale uit je budget kan halen.

Naast het advertentiebudget heb je ook nog de kosten voor het beheer en optimalisatie van je social media campagnes. Bij Brato Marketing hanteren we geen minimum budget voor het campagnebeheer. We stemmen onze aanpak af op jouw marketingbudget en zorgen dat jij nooit te veel betaald, terwijl je wel het maximale uit je advertenties haalt.

Social media campagnes leveren in principe direct resultaat. Wanneer de advertenties zijn goedgekeurd zullen deze direct vertoond worden aan de opgegeven doelgroep.

Wel doorloopt elke campagnes een zogenoemde ‘leerperiode’. Deze periode wordt gebruikt om data te verzamelen over jou doelgroep. Hiermee worden biedstrategieën verfijnt en advertenties afgestemd op de juiste doelgroep.

Ja, dit kan zeker! Social ads werken perfect samen met andere marketingkanalen. Zo kun je bijvoorbeeld bezoekers die niet hebben geconverteerd remarketten, zodat ze alsnog overgaan tot conversie. Wanneer je dataset groot genoeg is, kan je zelfs de producten die ze bezocht hebben vertonen op hun social media kanalen.

Organische social media posts zijn gratis en bereik je doorgaans je huidige volgers mee. Social media ads zijn betaalde advertenties waarmee je in theorie alle gebruikers van het social media platform kan bereiken