Zoekmachine adverteren (SEA)

Direct zichtbaar zijn in Google? En wil je direct betere zichtbaarheid, meer kliks en conversies? Dit kunnen wij voor je regelen! Door te adverteren in zoekmachines krijg je gelijk een top positie die zorgt voor meer conversies.

Zoekmachine adverteren SEA

Google Ads

Bing Ads

Leads & e-commerce

Wat is zoekmachine adverteren?

Zoekmachine adverteren, ook wel bekend als SEA (Search Engine Advertising), wordt gebruik om direct hoog in zoekresultaten van zoekmachines als Google te komen. Dit moet ervoor zorgen dat er meer bezoekers en meer conversies komen op jouw website.

Google Ads logo
Microsoft Advertising logo

Wat zijn de voordelen?

  • Vergroot je online zichtbaarheid
  • Direct resultaat
  • Gerichte targeting
  • Meetbare resultaten
  • Goed schaalbaar
  • Volledige controle over budget

Waarom SEA uitbesteden bij Brato Marketing?

Zoekmachine advertenties zijn in de basis makkelijk om op te zetten, dus ook door jou. Maar om goed te kunnen scoren is het hebben van ervaring een echte pré. Zonder specialistische kennis zullen je campagnes niet maximaal gaan presteren. Wil je jouw SEA activiteiten uitbesteden? Dan is het belangrijk dat deze partij de specialistische kennis in huis heeft die weet hoe zoekmachine adverteren in elkaar zit. Bij Brato Marketing is deze kennis in huis. We snappen wat er nodig is om het maximale resultaat te halen uit jouw advertentie campagnes.

Samen kijken we welke campagnes het beste passen bij jouw bedrijf. Bied je een dienst aan? Of verkoop je producten aan consumenten? Dit maakt een wereld van verschil voor jouw campagne structuur. Wij nemen je mee in het hele proces, zodat je weet wat er speelt. Daarnaast analyseren we de resultaten en testen we nieuwe advertenties om het maximale uit jouw budget te halen. Wij werken (deels) bij jou op locatie en werken graag mee aan strategie die écht werkt.

Hier kunnen wij jou bij helpen

De mogelijkheden met adverteren in zoekmachines zijn eindeloos. Hieronder vind je de belangrijkste onderwerpen waar we jou bij kunnen helpen!

Search ads

Met search ads kun je adverteren op de exacte zoektermen waar potentiële klanten op dat moment naar zoeken.

Shopping ads

Verkoop je producten? Dan zijn shopping ads onmisbaar als je start met adverteren. Jouw producten komen hierdoor prominent in beeld, inclusief afbeelding en prijs.

Bing ads

Bing is vaak een vergeten zoekmachine voor advertenties. Dat maakt het juist interessant om in te adverteren.

Remarketing

Niet alle bezoekers kopen bij hun eerste bezoek. Met remarketing brengen we jouw website opnieuw onder de aandacht bij je bezoekers.

Retargeting

Met retargeting target je een specifieke groep website bezoekers, bijvoorbeeld mensen die hun winkelwagen hebben verlaten.

Display ads

Met display ads plaats je visuele advertenties op miljoenen websites die binnen het netwerk van Google vallen.

Adverteren in zoekmachines?

Benieuwd of SEA interessant is voor jouw bedrijf? Stuur ons een bericht. Onze SEA specialisten staan klaar om jou te helpen!

Veelgestelde vragen over adverteren

Adverteren in zoekmachines zoals Google en Bing hebben geen vaste kosten. Het budget bepaald je dus helemaal zelf. Door gebruik te maken van slimme biedstrategieën en de juiste zoekwoorden zorgen wij ervoor dat je het maximale uit je budget haalt.

Naast het advertentiebudget heb je ook nog de kosten voor het beheer en optimalisatie van je campagnes. Bij Brato Marketing hanteren we geen minimum budget voor het campagnebeheer. We stemmen onze aanpak af op jouw marketingbudget en zorgen dat jij nooit te veel betaald, terwijl je wel het maximale uit je advertenties haalt.

In principe leveren SEA-campagnes direct resultaat. Zodra een campagne online staat, kunnen potentiële klanten je advertenties zien en doorklikken naar je website.

Wel doorloopt elke campagnes een zogenoemde ‘leerperiode’. Deze periode gebruiken zoekmachines om data te verzamelen, waarmee ze de biedstrategieën verfijnen en advertenties afstemmen op de juiste doelgroep. Tijdens deze leerperiode zie je vaak de eerste dagen een hogere kosten per klik. Naarmate de campagne zich optimaliseert, dalen de kosten en stijgen de conversies.

Ja, absoluut! SEA werkt perfect samen met andere kanalen, zoals SEO, social media en e-mailmarketing. Met SEA kun je bijvoorbeeld extra verkeer trekken naar je website, waardoor je maillijst sneller groeit. Daarnaast kun je bijvoorbeeld retargeting inzetten om bezoekers die via social media of SEO op je website zijn gekomen opnieuw te bereiken.

Door SEA slim te combineren met andere marketingkanalen kun je meer halen uit je online strategie. Daarnaast is het juist slim om met meerdere marketingkanalen te werken, hierdoor zorg je voor een optimale zichtbaarheid op alle vlakken.

Ja, je kan zelf je SEA-campagnes beheren, maar dit vraagt veel tijd, kennis en een goede strategie om het maximale eruit te halen. Bij Brato Marketing nemen wij het beheer van je campagnes uit handen, zodat jij jezelf kan blijven focussen op je bedrijf, terwijl wij zorgen voor de juiste strategie.