Direct contact opnemen? 06-27234373
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Beter gevonden worden in organische zoekresultaten van Google of Bing? Met zoekmachine optimalisatie komt jouw website hoger in Google wat zorgt voor meer bezoekers en conversies. Brato Marketing helpt je graag om dit te realiseren!

Strategie & uitvoering
Contentmarketing
Zoekwoordenonderzoek
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie, ook wel bekend als SEO (Search Engine Optimization), wordt ingezet om websites hoger in zoekresultaten van zoekmachines te vertonen. In tegenstelling tot zoekmachine adverteren
is dit volledig gratis. Zoekmachine optimalisatie zorgt voor een duurzame groei van je website wat zorgt voor meer bezoekers en conversies.


Wat zijn de voordelen?
- Hogere organische zichtbaarheid
- Meer bezoekers naar je website
- Geen beperking door budget
- Blijvend resultaat zonder doorlopende kosten
- Versterkt vertrouwen bij bezoekers
Waarom SEO uitbesteden?
Zoekmachineoptimalisatie lijkt in de basis vrij eenvoudig. Met een basiskennis kun je zelf al veel doen, maar om écht goed te scoren in Google is ervaring en specialistische kennis een echte pré. Het algoritme is erg complex en bestaat uit 1000 verschillende factoren. Daarnaast volgen de ontwikkelingen zich in een rap tempo op. Zonder de juiste expertise en goede strategie is het lastig om echt de top posities in Google en andere zoekmachines te bereiken. Vroeger kon je bijvoorbeeld 1000 keer het belangrijkste woord op een pagina zetten. Tegenwoordig wordt je website genadeloos afgestraft als je deze werkwijze toepast.
Het is dus belangrijk dat je op de hoogte bent van de ontwikkelingen binnen Google en hier op inspeelt. Heb je hier zelf geen idee wat deze ontwikkelingen zijn? Of heb je geen tijd om je website doorlopend te optimaliseren? Wij snappen dat je niet de tijd hebt om je website te blijven optimaliseren, want dat kost gewoonweg veel tijd. Wil je wel beter gevonden worden in Google? Dan kan het slim zijn om SEO uit te besteden aan een SEO bureau als Brato Marketing.

Wat onze SEO-aanpak succesvol maakt
Wij geloven in de kracht van samenwerking. Door jouw branchekennis te combineren met onze SEO-kennis, creëren we de beste content voor jouw website. Omdat we het beste van twee werelden combineren. Deze aanpak brengt jouw website naar een hoger niveau. Dit resulteert bij onze huidige klanten in meer bezoekers en ook meer omzet.
Daarnaast overleggen we geregeld met andere SEO-specialisten om van elkaar te leren en elkaar beter te maken. Zo zorgen we ervoor dat we altijd op de hoogte blijven van laatste ontwikkelen.
Je website zoekmachine optimaliseren?
Benieuwd of SEO interessant is voor jouw bedrijf? Stuur ons een bericht. Onze SEO specialisten staan klaar om jou te helpen!
Hier kunnen wij jou bij helpen
Zoekmachine optimalisatie bestaat uit eindeloos veel onderwerpen en nog meer sub-onderwerpen. Hieronder vind je de belangrijkste onderwerpen waar we jou bij kunnen helpen!
On-page SEO
Met on-page SEO optimaliseren we jou webpagina’s, zodat ze beter scoren in Google. Denk aan laadsnelheid, koppen en interne links.
Content(optimalisatie)
Goede content is cruciaal voor SEO. Wij helpen met het creëren en optimaliseren van waardevolle content.
Zoekwoordenonderzoek
Met een grondig zoekwoordenonderzoek achterhalen we welke zoektermen interessant zijn om op te scoren. Dit vormt de basis voor je SEO-optimalisatie.
Concurrentieanalyse
Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Met een goede concurrentieanalyse weet je hoe je concurrenten werken en wat je daarvan kan leren.
Linkbuilding
Linkbuilding is naast content en technische SEO 1 van de 3 pijlers van SEO. Goede kwalitatieve backlinks dragen bij aan hogere rankings.
Technische SEO
Een foutloze, snelle en mobielvriendelijke website is essentieel voor SEO. Wij zoeken naar verbeterpunten en voeren deze door.
Veelgestelde vragen over SEO
Wat kost zoekmachine optimalisatie?
SEO zelf is gratis, want de bezoekers die via zoekmachines als Google en Bing op je website komen, kosten je niks.
De enige kosten die je hebt zijn personeelskosten en/of de kosten voor een SEO marketing bureau. Deze kosten bepaal je helemaal zelf. Voor zichtbare resultaten raden we wel aan om minimaal 6 uur per maand in SEO te investeren wanneer je kiest voor een SEO bureau. Minder kan natuurlijk altijd, maar dit kan ervoor zorgen dat de resultaten langer op zich laten wachten.
Hoe snel zie ik resultaat met SEO?
In tegenstelling tot zoekmachine adverteren (SEA), waar je direct resultaat ziet, is SEO een lange termijn strategie. Het kan tot wel een jaar duren voor je effect ziet, maar het zorgt uiteindelijk wel voor een constante stroom van gratis bezoekers, zolang je posities niet dalen.
Het grote voordeel van SEO ten opzichte van SEA is dat SEO bezoekers altijd ‘gratis’ zijn. Je hoeft niet te betalen voor advertenties en je bent toch altijd zichtbaar in zoekmachines.
Kan ik SEO inzetten naast andere marketingkanalen?
Ja, absoluut! SEO werkt uitstekend samen met andere kanalen, zoals SEA. Een goed geoptimaliseerde website verbetert in de meeste gevallen ook de prestaties van je SEA-campagnes, bijvoorbeeld doordat de zoekwoorden en landingspagina waar je op adverteert een hogere kwaliteitsscore krijgen.
Door SEO slim te combineren met andere marketingkanalen haal je meer uit je online strategie en vergroot je je zichtbaarheid op verschillende vlakken.
Kan ik mijn website zelf SEO optimaliseren?
Ja, je kan je website zelf optimaliseren voor zoekmachines, maar dit vraagt veel tijd, kennis en een goede strategie. Bij Brato Marketing ondersteunen wij hier graag in, zodat jij jezelf kan focussen op de groei van je bedrijf.